محصولات مرتبط
5.00 (1)
ناموجود
متاسفانه این کالا در حال حاضر موجود نیست. می‌توانید از طریق لیست بالای صفحه، از محصولات مشابه این کالا دیدن نمایید.
ناموجود
بازخورد درباره این کالا

بررسی محصول پک بادکش درمانی

بسته بادکش درمانی شامل یک ساکشن دستی جهت انجام خلاء و مکش می باشد. این بسته شامل یک شلن و اتصال برای وصل شدن به لیوان ها می باشد. لیوان های بادکش دارای سوپاپ مخصوص بوده و با کمک خلاء ایجاد شده با  دستگاه وکیوم عمل بادکش سرد را انجام می دهند.
این بادکش به صورت ثابت یا لغزان(به کمک روغن هایی از جمله سیاهدانه) در نقاط مخصوصی از بدن انجام می گیرد.

پک بادکش درمانی

تاریخ بادکش درمانی :

باد‌کش گذاشتن یا به قول عامه، لیوان انداختن امروزه در بین اهل فن به حجامت گرم و خشک (این حجامت با لیوان شیشه ای بادکش با استفاده از آتش و ایجاد خلا در لیوان بادکش انجام می شود و هیچ گونه خون گیری صورت نمی گیرد ) شهرت یافته و از روش های مهم درمانی در طب سنتی (طب ایرانی، طب چینی و …) است که دارای سابقه چند هزار ساله است.

از گذشته های دیر اطبا و حکمای مشرق زمین به خواص درمانی بادکش پی برده اند به طوری که توسط اطبای بزرگی چون ابوعلی سینا ، رازی ، جرجانی و …. به کرات جهت درمان بیماری ها و دردهای مختلف تجویز شده است. و یا در طب چینی تلفیقی بین بادکش درمانی و طب سوزنی صورت گرفته است و جهت افزایش تاثیر طب سوزنی در بسیاری موارد آن را همراه با بادکش بکار می برند .

انواع بادکش و بادکش گذاری :

به طور کلی بادکش به دو نوع گرم و سرد تقسیم بندی می شود که تاثیر بادکش گرم در درمان درد ها و بیماری ها بیشتر از بادکش سرد است . بادکش توسط شعله و لیوان را بادکش گرم و خشک و بادکش توسط دستگاه بادکش را بادکش سرد و خشک می گویند .

  •  بادکش ثابت :

    • در این حالت لیوان به صورت ثابت و در طول زمان مشخص روی پوست بدن قرار می گیرد و پس از اتمام زمان از بدن جدا می شود . این حالت برای رفع خستگی های مزمن و درد های کمر در ناحیه کتف و کمر استفاده می شود.
  •  بادکش متحرک :

    • در این حالت ابتدا موضع را با انواع روغن های طبیعی نظیر روغن زیتون ، روغن کنجد و … روغن مالی می کنیم سپس لیوان بادکش را روی موضع ثابت می کنیم و سپس به آرامی آن را با دست روی بدن به حرکت در می آوریم . این روش برای رفع اسپاسم های عضلانی و خستگی مفرط بسیار مفید است .
  • بادکش متناوب :

    • برای جلوگیری از کبودی موضع یا عوارض بادکش های خاص مانند صورت از این روش استفاده می شود که در این حالت پس از ثابت شدن لیوان روی موضع پس از ۳ تا ۵ ثانیه لیوان از روی پوست جدا شده و مجددا روی پوست گذاشته می شود . عمل تثبیت و جدا کردن لیوان در این روش بین ۲۰ تا ۴۰ مرحله تکرار می شود .

کاربرد درمانی و مکانیسم تاثیر بادکش :

بادکش گذاری با مکانیسم های متعددی باعث رفع دردها و درمان در بیماری های مختلف می شود که در زیر به تعدادی از این مکانیسم ها اشاره می شود :

  • یکی از علل درد و خستگی در قسمت های مختلف بدن تجمع بعضی مواد نظیر اسید لاکتیک و سایر مواد زائد سلولی در مویرگ های سطحی بدن است که معمولا با اختلال در خون رسانی موضعی همراه است . بادکش با ایجاد خلا باعث انبساط عروق سطحی ، تجمع خون در موضع و افزایش خون رسانی موضعی می شود . در نتیجه اکسیژن و غذای بیشتری به سلول ها رسیده و درد و خستگی رفع می شود.
  • افزایش خون رسانی موضعی با فراخوانی سلول های دفاعی و فاکتورهای ضدالتهاب خونی به موضع ، باعث تسریع ترمیم آسیب های بافتی و عفونت های موضعی می شود . مثلا با بادکش کردن اطراف زخم های بستر می توان به ترمیم و بهبود این زخم ها کمک شایانی کرد .
  • بادکش با ایجاد خلاء در تخلیه سموم و عفونت های موضعی مثلا در گزیدگی با مار و عقرب کمک کننده است .
  • بادکش با ایجاد فشار منفی ، باعث انبساط عضلانی شده و در رفع اسپاسم عضلانی که علت بسیاری از دردهای موضعی است کمک کننده می باشد .
  • بادکش با تحریک روده ها و دستگاه گوارش در درمان برخی از بیماریهای گوارشی نظیر زخم معده ، تنبلی روده و یبوست کمک کننده است .
  • بادکش متناوب با جذب خون به عضلات در رفع لاغری های موضعی و افزایش بافت ماهیچه ای موضع موثر است .
  • اگر علت چاقی تجمع موضعی چربی باشد ، بادکش گرم در سوزاندن چربی های موضعی موثر است . ( با مکانیسم فراخوان خون به ناحیه پر چربی )
  • از فشار منفی ایجاد شده توسط بادکش می توان در کنترل و تنظیم بعضی از خون ریزی ها در بدن بهره گرفت ، مثلا در هایپرمنوره ( قاعدگی با خونریزی شدید ) می توان زیر سینه ها را بادکش کرد . با این عمل فشار خون از اندام تحتانی به سمت اندام فوقانی متوجه شده و از شدت خونریزی کاسته می شود . همچنین در خونریزی کم ( هایپومنوره ) با بادکش کردن ران ها و ساق پاها ، می توان فشار را از قسمتهای فوقانی به سمت اندام تحتانی متوجه ساخته و میزان خونریزی را افزایش داد . در خون دماغ شدید هم با بادکش کردن اطراف ناف ( در طرف خونریزی ) فشار خون به قسمت های تحتانی منتقل شده ، خون دماغ کم کم قطع می گردد .
  • تعدادی از درد های عضلانی بر اثر درگیر شدن اعصاب حسی بین ماهیچه ها یا بافت پیوندی سخت شده ایجاد می شود . لذا با بادکش نمودن در بسیاری از موارد این فشار از روی عصب برداشته شده و درد تسکین می یابد .
  • در رفع خواب رفتگی ها و گز گز اندام ، بادکش با تسریع خون رسانی و اکسیژناسیون بافتی موثر می باشد .
  • عده ای از حکما و اطبا از فشار منفی بادکش جهت کمک به خروج سنگ های کلیوی استفاده می کنند ، بدین صورت که بعد از روغن مالی، مسیر کلیه ها و حالب ها را از طرف کلیه به سمت مثانه بادکش متحرک می کنند .
  • در افرادی که دارای طبع سرد و تر هستند و در اصطلاح طب سنتی بلغمی مزاجند ، بادکش گرم و خشک کاربرد فراوانی دارد و جایگزین مناسبی برای حجامت ( تر ) می باشد .
  • طبق تعریف طب سنتی گاهی درد ها بر اثر غلبه سردی بر بافت یا عضو ایجاد می شود و تجربه نشان داده است که بسیاری از درد های موضعی با گرم کردن موضع تسکین می یابد ، لذا اگر بادکش به صورت گرم تجویز شود در رفع این درد ها موثر است .
  • در طب سنتی ، بیماری برص یا Vitiligo در دسته بیماریهای بلغمی جای می گیرد ، لذا عده ای با این استدلال که بلغم سرد و تر و بادکش گرم و خشک است لذا بادکش متناوب حداقل ۴۰ جلسه یک روز در میان را در از بین بردن ضایعات برص موثر می دانند . البته این مساله قطعی است که افزایش خون رسانی پوست توسط بادکش گذاری در رفع بسیاری از بیماری های پوستی موثر است .
  • در زانو هایی که دچار تورم ، درد و تجمع مایع در مفصل شده اند ( تجمع بلغم موضعی ) با بادکش متناوب ۴۰ تا ۱۲۰ جلسه یک روز در میان ، می توان کم کم این مایع را از محیط خارج کرد. البته در رفع بلغم موضعی و سیستمیک بادکش گرم و خشک بر بادکش سرد ارجحیت دارد .

بر گرفته از :

خودآموز بادکش درمانی

 

ادامه مطلب

مشخصات بسته محصول پک بادکش درمانی

  • وزن نامعلوم
  • ابعاد نامعلوم
    • تعداد

2 reviews for پک بادکش درمانی

  1. حسین شعبانی

    تو رو خدا موجودش کنید

  2. ح احمدی

    عااااالی و کاربردی و باکیفیت

دیدگاه خود را بنویسید

پرسش ها

برای ثبت پرسش ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.