طب سوزنی زیبایی صورت
طب سوزنی معمولاً اثرات مثبتی بر سلامت بدن و ذهن شما دارد، مانند کاهش استرس و کاهش درد. اگرچه این اثرات می‌تواند روی پوست شما نیز موثر باشد، آیا می‌دانستید که این رویکرد جامع عملی است که عمدتاً در اطراف صورت متمرکز است که یک متخصص طب سوزنی حرفه‌ای انجام می‌دهد؟ در اینجا به برخی سوالات طب سوزنی زیبایی صورت می پردازیم؛ ماندگاری طب سوزنی صورت چقدر است؟ تعداد جلسات آن چقدر است؟ عوارض این روش درمانی چیست؟ و سوالاتی دیگر که شاید بتوانیم در اینجا به پاسخ آن ها  دست پیدا کنیم.

طب سوزنی صورت

طب سوزنی صورت که به عنوان طب سوزنی زیبایی نیز شناخته می شود، برای درمان بسیاری از بیماری ها و زیبایی پوست، از جمله خطوط و چین و چروک های ظریف، تیرگی و التهاب پوست صورت، کاربرد دارد.

طب سوزنی صورت به عنوان جایگزینی برای پرکننده های تزریقی مانند بوتاکس ، سیستم درمانی جوانسازی صورت یک روش بسیار موثر و غیر تهاجمی برای احیای پوست و بازگرداندن جوانی ظاهر است که عملی غیر تهاجمی، ایمن تر و ارزان تر از روش های دیگر است.

بنابراین ما را بر آن داشت تا همه چیزهایی را که باید در مورد درمان مراقبت از پوست و اثرات طب سوزنی صورت بدانید آشنا کنیم.

طب سوزنی زیبایی چیست؟

به بیان ساده، این طب سوزنی برای اهداف زیبایی است. یک متخصص طب سوزنی از سوزن برای تحریک پوست و ماهیچه های زیرین صورت استفاده می‌کند. گفته می‌شود که به بهبود ظاهر چین و چروک و خطوط ریز کمک می‌کند و ظاهری جوان تر به صورت می‌بخشد. طرفداران طب سوزنی زیبایی می‌گویند که طیف وسیعی از مزایایی برای پوست وجود دارد که در این روش نشان داده شده است.

طب سوزنی زیبایی به کاهش عمق، شدت و تعداد چین و چروک، محو شدن خطوط ریز، از بین بردن لکه های پیری، رفع افتادگی پلک ها و تحریک تولید کلاژن کمک می‌کند و چهره ای جوان را به ارمغان می‌آورد. بیشتر دوره‌های درمانی طب سوزنی زیبایی شامل ۱۰ جلسه یا بیشتر برای نتیجه بهتر و حفظ نتایج است.

سوزن های ریز طب سوزنی در هر جلسه طب سوزنی در نقاط خاص طب سوزنی روی صورت قرار می‌گیرند. این تحریک به افزایش تولید کلاژن و بهبود گردش خون کمک می‌کند. در نتیجه، می‌توانید بهبود خاصیت ارتجاعی پوست، کاهش چین و چروک و روشن شدن رنگ پوست را مشاهده کنید. این روش درمانی به سرعت در حال رقابت با بوتاکس یا سایر تزریقات زیبایی است. طب سوزنی زیبایی بسیار کم هزینه است و هیچ یک از عوارض جانبی بالقوه ای که با روش های تهاجمی تر همراه است ندارد. به علاوه، آرامش بخش است!


مقایسه زیبایی صورت از طریق بوتاکس و طب سوزنی

بوتاکس و فیلر

طب سوزنی

تاثیر مستقیم روی پوست

رفع علت خرابی پوست

درمان سریع

روند درمان طولانی

عدم استفاده در زمان بارداری و شیردهی

استفاده در زمان بارداری و شیردهی مشکلی ندارد

اندازه سوزن ها بزرگ

سوزن های ظریف

هزینه های بالا

هزینه های بالا

بدون پوشش بیمه

بدون پوشش بیمه

مقایسه ، مزایا و معایب طب سوزنی زیبایی و بوتاکس/ فیلر


آیا طب سوزنی صورت جایگزینی طبیعی برای بوتاکس است؟

طب سوزنی زیبایی ، درمانی ایمن و جایگزین مناسب برای بوتاکس یا فیلر تزریقی است. طب سوزنی زیبایی تنها درمان پیری و چین و چروک پوست است که با تولید کلاژن و رفع عدم تعادل زمینه‌ای که به پیری کمک می‌کند، صورت و گردن را جوان می‌کند.

مزیت اصلی طب سوزنی زیبایی نسبت به بوتاکس و فیلر این است که ماهیچه‌های صورت شما را تحلیل نمی‌برد. مشکل از دست دادن بیش از حد توده عضلانی در اطراف ناحیه صورت این است که در نهایت لاغرتر می‌شود. پس از برداشتن چربی از صورت، مستعد درمان‌های بعدی با فیلر می‌شوید.

طب سوزنی زیبایی روشی طبیعی برای تزریق بوتاکس به کسانی که به دنبال زیبایی هستند ارائه می‌دهد. امروزه زنان راه‌های طبیعی تری را برای مراقبت از سلامت پوست، جلوگیری از چین و چروک و پیری پوست دنبال می‌کنند.

فواید طب سوزنی زیبایی چیست؟

طب سوزنی زیبایی می‌تواند به بهبود چین  و چروک، خطوط ریز و همچنین افتادگی پوست کمک کند. سوزن های طب سوزنی تولید کلاژن را تحریک می‌کنند که به سفت شدن و لیفت پوست کمک می‌کند. علاوه بر این، سوزن ها می‌توانند به بهبود گردش خون و ترویج بازسازی سلولی کمک کنند و به پوست درخشندگی هدیه کنند.

طب سوزنی زیبایی فواید زیادی برای سلامتی دارد، از جمله:

  • روشن کننده پوست

  • کاهش آکنه

  • به حداقل رساندن منافذ

  • کاهش خطوط ریز و چین و چروک

  • کاهش پف و تورم صورت

  • سفتی عضلات صورت

  • کاهش تنش فک

  • کاهش افتادگی پوست

  • بهبود بافت پوست


"</div

طب سوزنی زیبایی یک تجربه نسبتا بدون درد است


چه کسی باید طب سوزنی زیبایی را امتحان کند؟

کسانی که می‌خواهند زیبایی را تجربه کنند ما مطمئنا آن‌ها را تشویق می‌کنیم. اما خوب است بدانیم که نوع روش های درمانی با هم متفاوت هستند. بوتاکس ماهیچه های اطراف محل تزریق را شل می‌کند تا بتواند چین و چروک پوست را به حداقل برساند. بوتاکس همچنین جریان لنف و خون را در این ناحیه محدود می‌کند. در مقایسه، روش طب سوزنی صورت دقیقا برعکس است.

این درمان عمدتاً برای کسانی که به دنبال یک رویکرد جامع برای سلامتی هستند یا کسانی که از فیلر ها به دلیل خطر فلج عضلات صورت پرهیز می‌کنند، جذاب خواهد بود.

لازم به ذکر است که تکنیک های طب سوزنی صورت برای بیمارانی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند، دارای اختلال لخته شدن خون هستند و یا پرکننده های تزریقی داشته اند، توصیه نمی شود. اگر این داروها را مصرف کرده اید، به متخصص طب سوزنی خود اطلاع دهید.

تعداد جلسات و ماندگاری طب سوزنی صورت چقدر است؟

تعداد جلسات طب سوزنی صورت برای اکثر افراد یک بار در هفته به مدت ۸-۱۲ هفته و سپس یک بار در ماه برای درمان است. با این حال، این ممکن است بسته به نیازها و اهداف فردی شما متفاوت باشد؛ زمان طولانی درمان در این روش زیبایی یکی از معایب آن است. ماندگاری طب سوزنی صورت بسته به پوست ، سن و نحوه مراقبت از پوست شخص دارد اما می‌توان گفت که ماندگاری طب سوزنی صورت زمانی بین ۱ تا ۵ سال است و اما ماندگاری دائمی ندارد و در صورت نیاز باید تعداد جلسات را با فاصله زمانی بیشتری افزود.

عوارض طب سوزنی صورت چیست؟

اکثر کسانی که طب سوزنی صورت را تجربه کرده‌اند آن را نسبتا بدون درد توصیف می‌کنند؛ البته آستانه درد هر فردی متفاوت است. با این حال، به طور کلی، سوزن‌های مورد استفاده در طب سوزنی زیبایی بسیار نازک‌تر از سوزن‌هایی هستند که در طب سوزنی سنتی استفاده می‌شوند و به صورت سطحی در پوست فرو می‌روند.

طب سوزنی زیبایی برخی از عوارض جانبی بالقوه دارد، اما این عوارض بسیار نادر و معمولا خفیف هستند. شایع ترین عوارض جانبی کبودی، التهاب موضعی و تشدید موقت شرایط موجود است. اگر در مورد نحوه واکنش پوست خود به سوزن ها نگرانی دارید، قبل از درمان با پزشک خود صحبت کنید.

عوارض بعد از طب سوزنی زیبایی

مطالعات نشان می دهد که طب سوزنی می تواند به کاهش تعدادی از بیماری های پوستی از جمله آکنه کمک کند

طب سوزنی صورت برای آکنه

برای بسیاری از افراد، خلاص شدن از شر آکنه می‌تواند فرآیندی طولانی باشد؛ هنگامی که جوش های سرسخت صورت، قرمزی و تورم ظاهر می‌شود، بسیاری از افراد تمایل دارند به سمت شرایطی روی بیاورند که علائم آن را با موفقیت از بین ببرد.

به عنوان مثال، لکه های آکنه در پیشانی اغلب می‌تواند نشان دهنده مشکلات گوارشی باشد، در حالی که آکنه روی گونه ها گاهی اوقات نشان دهنده مشکلات ریه ها و روده بزرگ است. هنگامی که آکنه روی چانه ظاهر می‌شود، اغلب علت آن عدم تعادل هورمونی، استرس یا ترکیبی از هر دو است. طب سوزنی ممکن است به تنظیم و تسکین این نوع آکنه ها و لک های صورت کمک کند.

  • آکنه هورمونی (مرتبط با پریود یا ترک قرص)

  • آکنه بلوغ (آکنه نوجوانی)

  • آکنه بزرگسالان

  • آکنه کیستیک

  • آکنه های رایج (سرسفید و برآمدگی های قرمز)

  • اسکار آکنه به شکل رنگدانه، برآمدگی و حفره.

سوزن طب سوزنی را نمی‌خواهید امتحان کنید؟ گواشا( Gua Sha ) را چطور؟

گواشا یک درمان زیبایی پیشرفته است که برای از بین بردن تنش عضلات صورت و ابرو، شبکه کردن و لیفت پوست و صاف کردن خطوط ریز استفاده می‌شود. بیشتر تمرین‌کنندگان از یک تکه صاف یشم یا کوارتز استفاده می‌کنند و حرکت هایی به سمت بالا روی صورت‌ اعمال می‌کنند. این عملکرد باعث افزایش گردش خون، کاهش التهاب و بهبود سلامت پوست می‌شود.

سخن پایانی در مورد طب سوزنی صورت

طب سوزنی زیبایی یک روش درمانی جایگزین است شناخته می‌شود و شامل قرار دادن سوزن در نقاط خاصی از صورت برای بهبود ظاهر پوست با افزایش جریان خون، کلاژن و الاستین است که می‌تواند به کاهش چین و چروک، خطوط ریز و سایر علائم پیری کمک کند.

طب سوزنی صورت به طور کلی زمانی ایمن تلقی می شود که توسط یک متخصص طب سوزنی حرفه ای و آموزش دیده و دارای مجوز انجام شود. لازم به ذکر است که اگرچه طب سوزنی زیبایی می‌تواند به کاهش پف و علائم پیری کمک کند، اما با وجود برخی تحقیقات ژورنال های طب سوزنی امیدوار کننده، ابزار جادویی برای معکوس کردن پیری نیست. همچنین مقالات برای نتیجه گیری کامل در مورد مزایای سلامتی و مراقبت از پوست به تحقیقات بیشتری نیاز دارند.

چه کمی بلد باشید و چه برای اولین بار به دنبال طب سوزنی زیبایی هستید، ما می خواهیم به شما کمک کنیم تا هر سوالی که ممکن است داشته باشید را برطرف کنیم. امیدواریم برخی از مزایای مراقبت و زیبایی پوست را پیدا کرده باشید که ممکن است بخواهید در یکی از جلسات درمانی با پزشک طب سوزنی خود امتحان کنید.

نکته:  لطفاً به یاد داشته باشید کهاین مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی است و نباید جایگزین توصیه های پزشکی حرفه ای شود. لطفاً قبل از شروع یک برنامه درمانی جدید حتما با یک متخصص مشورت کنید.

به ایرانیان طب بپیوندید

iraniantebcom

بیشتر بخوانیم:

طب سوزنی چه بیماری هایی را درمان می کند؟

انواع نخ لیفت و امبدینگ ، کاربرد، نتایج و ماندگاری

طب سوزنی و انواع سوزن طب سوزنی