بهترین-سایز-سوزن-طب-سوزنی

چه دانشجو باشید و چه یک متخصص طب سوزنی ، گاهی اوقات انتخاب سایز سوزن های طب سوزنی می تواند گیج کننده باشد زیرا انتخاب های زیادی وجود دارد!ممکن سوال های زیادی در ذهنتان به وجود بیاید:

  • کدام سوزن سایز سوزن طب سوزنی بهتر است؟
  • این همه سایز سوزن به چه کاری می آید؟
  • چه سایز سوز

به طور کلی، سوزن های طب سوزنی بر اساس طول سوزن، اندازه سوزن (ضخامت) و سبک دسته متفاوت است. اینکه کدام سایز و شکل سوزن سوزن را انتخاب می‌کنید می‌تواند به سبک طب سوزنی که به شما آموزش داده شده است، ناحیه کاربرد آن در بدن که می‌خواهید درمان کنید و اینکه با چه چیزی نوعی احساس راحتی می‌کنید بستگی دارد.

در ایرانیان طب طیف وسیعی از سوزن های طب سوزنی وجود دارد که همه یکبار مصرف، استریل شده و از نظر کیفیت دارای استانداردهای جهانی هستند.

انتخاب سایز سوزن طب سوزنی
بهترین طول و ضخامت سوزن طب سوزنی برای انتخاب چیست؟

انتخاب طول سوزن طب سوزنی

هنگام تصمیم گیری در مورد طول، باید ناحیه ای از بدن را که به دنبال سوزن زدن هستید، ارزیابی کنید. آیا نقاط روی صورت، اندام ها یا شکم هستند؟ ساختار بدنی بیمار چگونه است؟ – چاق یا لاغر؟ انتخاب طول صحیح برای اطمینان از ایمنی بیمار مهم است.

  • سوزن های کوتاه طب سوزنی (۳ تا ۷ میلی متر) – برای نواحی کم عمق بدن مانند صورت، دست ها، گوش ها یا پوست سر استفاده می‌شود.
  • سوزن‌های طب سوزنی با طول متوسط ​​(۱۳ تا ۴۰ میلی‌متر) – این سوزن‌ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، زیرا می‌توانند در بسیاری از نواحی بدن مانند صورت، دست‌ها، پاها، بازوها، ساق پا، شکم، شانه‌ها و پشت استفاده شوند.
  • سوزن‌های بلند طب سوزنی (۵۰ میلی‌متر و بالاتر) – این سوزن‌ها بلندتر هستند و برای مناطقی از بدن که ماهیچه و چربی بیشتری دارند، مانند پاها یا ناحیه باسن استفاده می‌شوند. همچنین می‌توان از این سوزن ها برای ورود عمیق در نقاط پایین کمر و لگن یا نقاط خاص استفاده کرد. سوزن‌ها تا ۱۲۵ میلی‌متر می‌توانند طول داشته باشند، اما این سوزن‌ها معمولاً برای بیماران بزرگ‌ هیکل و چاق در نظر گرفته می‌شوند.

ضخامت یا گیج سوزن های طب سوزنی

سبک‌های ژاپنی طب سوزنی معمولاً در مقایسه با طب سوزنی چینی از سوزن‌های نازک‌تر استفاده می‌کنند. با این حال به ترجیحات شخصی شما نیز بستگی دارد. برخی از بیماران ممکن است نسبت به سوزن‌ها حساس‌تر باشند یا بترسند، بنابراین ممکن است سوزن‌های نازک‌تری مانند سوزن‌هایی با گیج یا قطر ۰٫۱۶ یا ۰٫۱۸ میلی‌متری انتخاب کنید.

برخی از سبک‌های طب سوزنی نیاز به سوزن‌های ضخیم‌تر با قطر ۰٫۳۵ تا ۰٫۵۰ میلی‌متر دارند، زیرا گفته می‌شود که Qi بیشتری را می‌توان و تحریک کرد.

نمودار زیر تنوع ضخامت هایی را که می توانید انتخاب کنید نشان می دهد. تمام سوزن های طب سوزنی دارای برچسب روی جعبه هستند.

  • سوزن های نازک (۰٫۱۲-۰٫۱۸mm) برای نواحی کم عمق بدن مانند صورت، گوش ها، پوست سر، دست ها و پاها مناسب هستند.
  • سوزن هایی با ضخامت ۰٫۲۰ تا ۰٫۲۵ میلی متر به طور کلی برای سایر نواحی بدن استفاده می شود.
  • سوزن های ضخیم تر با گیج ۰٫۳۰ تا ۰٫۵۰ میلی متر ممکن است برای پاها و نواحی گلوتئال استفاده شود

ما امیدواریم که این راهنما هنگام خرید سوزن طب سوزنی برای انتخاب سایز ان مفید باشد و سوزن طب سوزنی ایده آل خود را پیدا کنید.

با نظرات خود ما را در ارائه خدمات بهتر یاری کنید

لطفاً توجه داشته باشید که این اطلاعات فقط برای دانشجویان و متخصصان طب سوزنی در نظر گرفته شده است. اگر به طور حرفه ای آموزش ندیده اید، اقدام به انجام طب سوزنی نکنید

جهت آشنایی بیشتر انواع سوزن طب سوزنی را مطالعه کنید